Ось і пройшов черговий хакатон із створення комп’ютерних ігор

Індустрія комп’ютерних ігор у наш час зробила крок далеко вперед, як у кількості гравців і розробників, так і в грошових витратах. Ще кілька років тому за доходами ігробудівна індустрія випередила кіноіндустрію, а це сотні мільярдів доларів.

Розвиток комп’ютерних ігор обмежується не лише технічними можливостями комп’ютерної техніки, а й новими сюжетами, кваліфікацією розробників та талантами WEB-дизайнерів. І ось для подолання цих недоліків кілька років тому було запропоновано змагання (хакатон) Global Game Jam, який щорічно проводиться одночасно більш ніж у 100 країнах світу. Мета учасників цього івенту – за обмежений час придумати та реалізувати гру на задану, невідому заздалегідь тему. При цьому кваліфікація таких геймерів зовсім різна — від професіоналів, що працюють у цій галузі, студентів відповідних спеціальностей до просто творчих молодих людей, які поки що мають лише бажання доторкнутися до світу розробки таких привабливих ігор. Також немає значення інструментарій, за допомогою якого створюється гра.

Основна мета Global Game Jam (GGJ) – зблизити тих, хто захоплюється розробкою ігор, створити атмосферу творчості, співробітництва та інновацій. Для цього учасники збираються на локаціях у своїх містах, дізнаються про тему джему, індивідуально або в командах роблять ігри на цю тему та презентують результати наприкінці змагань. Девіз Global Game Jam – інновації, експерименти, співпраця.

У 2018 році тоді ще ОНАХТ приєдналась до локацій в Україні — у Львові, Харкові, Києві, Рівному, Кропивницькому, де офіційно проводилися змагання Global Game Jam. Однак пандемія COVID та війна з росією призвели до того, що в Україні ці змагання з 2019 року оффлайн не проводилися.

У 2023 році ці змагання проводилися в Україні заочно, онлайн, проте це не зменшило уваги студентства до цього захоплюючого конкурсу. Цьому сприяли також заходи, які проводили організатори для української аудиторії – майстер-класи, вебінари, лекції, зустрічі, презентації. Для українських розробників ігор вечорами з 20:00 з 23 по 27 січня безкоштовно проводилася серія стриму, в якій досвідчені гейм-джемери ділилися своїм досвідом з геймерами-початківцями. Майстер-класи проводив регіональний координатор GGJ в Україні, доцент кафедри інформаційних технологій Економіко-технологічного інституту імені Роберта Ельворті, к.е.н. Олексій Ізвалов.

Цього року оголошення теми джему проводилося 28 січня (тема була оголошена – «ROOTS», тобто «коріння»), розробки ігор велися до 5 лютого, суддівство та стрими 6-17 лютого. У GGJ 2023 взяли участь 39483 розробника з більш ніж 100 країн світу, вони за тиждень зробили 7630 ігор на тему джему. В Україні цього разу було організовано 11 локацій: онлайнових чи гібридних, де 385 учасників створили за тиждень 83 ігри. Багатозначність теми забезпечила різноманітність її інтерпретації – є ігри про вирощування рослин, про дослідження родоводу, про пошуки «кореня зла», про розгалужені еволюційні структури, про математичні дії та багато інших. Повний перелік ігор, розроблених цього року на хакатоні, з коротким описом, відеотрейлером та зазначенням одержаних місць у різних номінаціях, можна знайти за посиланням.

Загалом GGJ не передбачає побудови рейтингу та виявлення найкращих ігор. Але в Україні, на відміну від багатьох країн світу, щороку судді визначають найкращі ігри у різних номінаціях. Ці ігри отримують призи у вигляді ігрових гаджетів, квитків на ігрові конференції та найголовніше – допомога з виданням гри!!!

На Одеській локації в умовах війни та майже постійних блекаутів учасникам вдалося розробити багато крутих ігор. Від нашого університету у GGJ виступило кілька команд. Хочеться зазначити, що ці команди дуже круто виглядали не лише в Одеській локації, а й по Україні загалом.

Хочеться відмітити, що команда 037 Games з грою «Wild Roots», геймдизайнером та 3d моделлером якої виступила студентка факультету Комп’ютерної інженерії, програмування та кіберзахисту Бойцова Марія, посіла друге місце в номінації «Комерційний потенціал». Як нагорода – квитки на ігрову конференцію і саме головне – публікація гри на сайті Crazy Games (по суті справжній реліз гри!!!!). Пограти можна вже за посиланням. Приємний бонус – Crazy Games готова інвестувати 5000€ в подальший розвиток гри.

Команда Sigma Phenomenon: (Репало Дмитро, Азатханов Арсен, Бєлосохов Дмитро, Чікменьов Сергій, Лебедев Андрій, Дядьо Марк, Герасимов Данило, Алєксєєва Анастасія), яка повністю сформована із студентів факультету Комп’ютерної інженерії, програмування та кіберзахисту ОНТУ з грою «Wisp Hook» отримала друге місце в номінації «Використання диверсифікатора Slava Ukraine». Від спонсора хакатону компанії Zagrava Games в цієї номінації нагорода – сертифікат на 5000 грн. в магазин АЛЛО, а також можливість спрощеного працевлаштування на роботу в компанію Zagrava Games.

У кожного, хто приєднався до джему, з’явилося щось нове: нова гра, нова ідея, нові контакти, нові друзі, нові знання або досвід. А, отже, головну свою місію Global Game Jam виконав — так вважають організатори. GGJ показав, що все більше наших студентів цікавляться IT-проектами, комп’ютерними програмами, пробують свої сили у створенні різних стартапів, у тому числі комп’ютерних ігор.